Gyakori kérdések

Funkciók

Számla kiállítás

  • Ha új számlát szeretnél kiállítani, a bal oldali menüben az „Új számla kiállítása” menüpontra kattintva megkezdheted azt. Az új számla kiállítását a „Kimenő számlák” menüpontból is indíthatod az „Új számla kiállítása” linkre kattintva.
  • A számlaadatok kitöltése után lehetőséged van megtekinteni a számlaképet a „Tovább a számla előnézetre” gombra kattintva; vagy rögtön kiállíthatod a számlát a „Számla kiállítása” gombra kattintva.

  • Az új díjbekérő kiállításának folyamatát indíthatod a kimenő számlák listanézetén található „Új számla kiállítása” linkre kattintva, vagy a baloldali menüből válaszd ki az „Új számla kiállítása” menüpontot és a megjelenő képernyő fejlécében kattints a „Díjbekérő” feliratra. Ezt követően megkezdődhet a díjbekérő kiállítása.

  • Ha kifizették a díjbekérőd, első lépésként fizetettnek kell jelölnöd, melyet a „Kimenő számlák” menüpontra kattintva, a felületen megjelenő listanézetben teheted meg, kiválasztva a díjbekérőt, aminek a fizetettségi állapotát meg szeretnéd változtatni. A díjbekérőre kattintva megnyílik a „Számla részletek” képernyő, itt a jobb felső sarokban található műveletek közül ki kell választanod a „Fizetettnek jelöl” opciót.
  • felső sarokban található műveletek közül ki kell választanod a „Fizetettnek jelöl” opciót. A műveletre történő kattintást követően lehetőséged van a kifizetett díjbekérőd összepontozását elvégezni, melynek következtében a fizetettségi státusza megváltozik. Az összepontozás lehetséges az aktív BUPA fiókoddal összekötött támogatott banknál vezetett bankszámládra érkező tranzakcióval, vagy ha nem rendelkezel ilyen számlával, akkor kézzel kell a műveletet elvégezni.
  • Ha a díjbekérőn lévő összeg és a fizetettnek jelöléskor beírt összeg pontosan megegyezik, akkora díjbekérő státusza átvált „Fizetve” állapotra. Ezt követően az „Áttekintőn” a „Teendők” blokkon belül a „Díjbekérőből számlakészítés” menüpontban megjelenik a díjbekérő, amiből lehetőséged van egy kattintással számlát kiállítani. Ekkor a számlaadatokat a díjbekérő alapján a program előtölti neked.

  • A „Kimenő számlák” menüpontban megjelenő listanézetben válaszd ki azt a számlát, amire a helyesbítő számlát szeretnéd kiállítani. A számlára kattintva megnyílik a „Számla részletek” képernyő, ahol a jobb felső sarokban található műveletek közül ki kell választanod a „Helyesbítő” műveletet, majd a kattintásra megnyíló képernyőn el is tudod végezni a helyesbítő számla elkészítését.

  • A „Kimenő számlák” menüpontra kattintva a megjelenő listanézetben válaszd ki azt a számlát, amire a sztornó számlát szeretnéd kiállítani. A számlára kattintva megnyílik a „Számla részletek” képernyő, ahol a jobb felső sarokban található műveletek közül ki kell választanod a „Sztornó” műveletet, majd a kattintásra megnyíló képernyőn el is tudod végezni a sztornó számla elkészítését.

  • A BUPA rendszerbe történő belépést követően a bal oldali menüsávban kattints a „Kimenő számlák” menüpontra. Ebben a menüpontban egy összefoglaló képet kapsz a korábban kiállított számlákról. A számlázóprogram itt jeleníti meg a kimenő számlákkal kapcsolatos legfontosabb pénzügyi adatokat, valamint ezen a felületen megtekinthető a kiállított számlák részletei és fizetettségi státuszuk. Lehetőséged van közöttük részletesen vagy egy gyors szűrő segítségével keresni.

  • Egy kiállított számla esetében a NAV beküldés sikerességéről azonnal visszajelzést ad rendszerünk a „Kimenő számlák” menüpont számlalistanézetében a kiállított számla „NAV beküldés” oszlopában. A beküldés státuszai az alábbiak lehetnek:
    • arrow-right „Sikeres” → ez azt jelenti, hogy a számlád sikeresen beküldésre és feldolgozásra került a NAV rendszerében.
    • arrow-right „NAV beküldés folyamatban” → számládnak a NAV rendszerébe történő beküldése még folyamatban van.
    • arrow-right „Sikertelen” → abban az esetben, ha a számlád beküldése vagy feldolgozása valamilyen oknál fogva nem valósult meg, akkor ez a státusz kerül a képernyőn megjelenítésre.
    • arrow-right „Nem szükséges” → amennyiben a kiállított számla díjbekérő, azaz nem vonatkozik rá a kötelező NAV beküldés, akkor nem történik meg a beküldés és a képernyőn ez a státusz kerül megjelenítésre.
    • arrow-right „Hibás adatszolgáltatás” → ebben az esetben számlád beküldése a NAV rendszerébe sikeresen megtörtént, azonban az adattartalma hibás
    • arrow-right Üres → Díjbekérők esetén észlelhető üres státusz, ugyanis ebben az esetben nem jelenik meg NAV beküldési státusz.
  • „Sikeres” státuszú beküldést követően a számlára kattintva megnyílik a „Számla részletek” képernyő, ahol a jobb alsó sarokban a rendszer megjeleníti a NAV beküldés státusza alatt az „Online számlafeladás azonosítót” is, amit a NAV rendszere rendel a számlád sikeres beküldéséhez és feldolgozásához.
  • A NAV beküldés csak akkor lehetséges, ha aktív NAV-kapcsolattal rendelkezel, ezt a Beállításokon belül a NAV beállítások menüben ellenőrizheted.

  • Abban az esetben, ha a „NAV beküldés” oszlopban a „Sikertelen” értéket látod, akkor kérjük, ellenőrizd az „Áttekintő” menüpont jobb oldali sávjában található „Teendők” blokkban a „Sikertelen NAV beküldés” menüpontot. Amennyiben a számlád ott is megjelenítésre kerül, akkor keresd ügyfélszolgálatunkat és kollégáink segítenek számlád NAV rendszerébe történő beküldésében. Ügyfélszolgálatunk elérhetőségét az alkalmazás és a honlap láblécében bármikor megtalálod.

  • Kedvezmény megadására a számlád kiállítása során van lehetőséged. A kiállítás során a „Tételek” blokkban kell megadnod a számla tételeid. Ebben a blokkban van lehetőséged a tétel- vagy számlaszintű kedvezmény beállítására is.
    A számlakiállítás során kétféle kedvezményt adhatsz meg: tételszintű vagy számlaszintű kedvezményt.
  • A tételkedvezmény megadása a rögzített tételek blokkjában a „Tételkedvezményt adok meg” linkre kattintva %-osan vagy fix összegben is megadható, minden egyes rögzített tételre egyenként.
  • A tételenkénti kedvezmények megadása helyett az összes tételre vonatkozó, úgynevezett számlaszintű kedvezmény is megadható a tétel blokk alatt található „Számla kedvezmény (%)” mezőben. A számlaszintű kedvezmény a számla teljes végösszegéből kerül levonásra.
  • A számlaszintű kedvezmény partnerenként el is menthető a partnertörzsben, így minden számlakiállításnál automatikusan elő is töltődik a partnerhez tartozó számlaszintű kedvezmény. Természetesen az automatikusan előtöltött partnerkedvezmény bármikor módosítható, felülbírálható számlakiállításnál, vagy a „Partnerek” menüpontban az adott partner adatainak szerkesztésével.
  • Fontos, hogy amennyiben egy tételnél is rögzítésre került tételkedvezmény, úgy számlaszintű kedvezmény már nem adható meg, és fordítva.

  • A „Kimenő számlák” vagy „Bejövő számlák” menüpontra kattintva a megjelenő listanézetben válaszd ki azt a számlát, amit nyomtatni szeretnél. A számlára kattintva megnyílik a „Számla részletek” képernyő, ahol a jobb felső sarokban található opciók közül ki kell választanod a „Nyomtatás” műveletet.

  • A „Kimenő számlák” vagy „Bejövő számlák” menüpontra kattintva, a listanézetben válaszd ki azt a számlát, amit szeretnél letölteni. A számlára kattintva megnyílik a „Számla részletek” képernyő, ahol a jobb felső sarokban található opciók közül ki kell választanod a „Letöltés” műveletet.

  • Igen, lehetőséged van egy korábban kiállított számládnak az adatait lemásolva, egy új számlát kiállítani. Ehhez nem kell mást tenned, mint a „Kimenő számlák” menüpontra kattintva a listanézetben kiválasztanod azt a számlát, aminek az adatait lemásolva szeretnél egy új számlát kiállítani. A számlára kattintva megnyílik a „Számla részletek” képernyő, ahol a jobb felső sarokban található opciók közül ki kell választanod a „Másolás és új” opciót, majd a kattintásra megnyíló képernyőn el is kezdheted az új számla elkészítését.

  • Az új számla kiállítását indíthatod a kimenő számlák listanézetén található „Új számla hozzáadása” linkre kattintva, vagy a baloldali menüből válaszd ki az „Új számla kiállítása” menüpontot.
  • Ezt követően válaszd ki a számla típusát (Számla; Díjbekérő; Előlegszámla), ellenőrizd a „Számlakibocsátó adatai” részben megjelenő adataid, amit a számla fejlécében jelenítünk majd meg, és ezt követően a „Vevő adatai” blokk jobb felső sarkában válaszd ki a „Tömeges számlázás” opciót.
  • A felületről le kell töltened egy mintafájlt, amit azoknak a partnereknek az adataival kell kitöltened, akiknek ugyanazt a típusú számlát szeretnéd kiállítani. Miután a fájlban kitöltötted az adatokat, a fájlt fel kell töltened a felületre. A sikeres visszatöltést követően a partnereidnek az adatai láthatóvá válnak a képernyőn. Ha a számlakiállítás előtt a partneradatokban bárhol hibát látsz, az eredeti fájlban kell javítanod majd újra feltöltened azt a BUPA felületére.
  • A „Számlaadatok” és „Tételek” blokkok kitöltését követően a „Kiállítom a számlát” gombra kattintva a rendszer minden feltöltött partnerednek kiállítja a számlát.

  • A „Kimenő számlák” menüpontban a „Részletes szűrés" gombra kattintva jelennek meg a felületen a szűrésre használható mezők.
  • A mezők között a „Kiállítás „-tól”” mezőjében add meg a kezdődátumot, amitől kezdődően szeretnéd a szűrést elvégezni, majd a „Kiállítás „-ig”” mezőjében a záródátumot, ameddig bezárólag szeretnéd szűrni az adatokat. A dátumok megadását követően a „Részletes szűrés” gombra kattintva a rendszer a feltételeknek megfelelően elvégzi a szűrést és a képernyőn csak a feltételeknek megfelelő számlák válnak láthatóvá.

  • A „Kimenő számlák” menüpontban a „Részletes szűrés" gombra kattintva jelennek meg a felületen a szűrésre használható mezők.
  • A mezők között a „Státusz” mezőben add meg a „Nem fizetett” értéket, majd a „Részletes szűrés” gombra kattintva a rendszer elvégzi a szűrést és a képernyőn csak a feltételnek megfelelő számlák válnak láthatóvá.

  • A „Kimenő számlák” menüpontban a „Részletes szűrés" gombra kattintva jelennek meg a felületen a szűrésre használható mezők.
  • A mezők között a „Lejárt” szóra kattintva a fizetési határidő dátum mező „–ig" értéke az aktuális dátum -1 napra kerül beállításra. A dátumok megadását követően a „Részletes szűrés” gombra kattintva a rendszer a feltételeknek megfelelően elvégzi a szűrést és a képernyőn csak a feltételeknek megfelelő számlák válnak láthatóvá.

  • A „Kimenő számlák” menüpontban a listanézetben válaszd ki azt a számlát, amivel kapcsolatban figyelmeztetést szeretnél küldeni partnerednek. A számlára kattintva megnyílik a „Számla részletek” képernyő, ahol a jobb felső sarokban található műveletek közül ki kell választanod a „Figyelmeztetés küldése” műveletet. A figyelmeztetés küldése előtt lehetőséged van a partnered e-mail címét megadni és a levél tartalmát szerkeszteni kiküldés előtt. Ebben az esetben a korábban már kiállított számlát ismét csatoljuk partnered részére.

  • A számla kiállítása során a cégnyilvántartásban szereplő vevőkre minden esetben lefut egy adatellenőrzés, mely átvizsgálja, hogy a vevőként megadott cég adószáma fel van-e függesztve, vagy a cég végelszámolási/csődeljárási/felszámolási eljárás alatt van-e. Amennyiben igen, arról egy üzenetben tájékoztat a rendszer, és lehetőséged van a figyelmeztetés ellenére is folytatni a megadott partnernek a számlakiállítást.

  • A Partnerek nyilvántartása a rendszer könnyű kezelését hivatott szolgálni. Lehetőséged van rögzíteni partnereid adatait a könnyebb számlakiállítás érdekében. Ezeket eltároljuk a rendszerben, szerkeszthetők és törölhetők.
  • A „Partnerek” menüpontot a fejléc jobb felső sarkában található felhasználó névre kattintva a lenyíló menüből lehet elérni.
  • A „Partnerek” menüpontban a rögzített partnerek listázva jelennek meg, főbb adataikat a rendszer megjeleníti, ezek mentén rendezhető a már rögzített partnerek listája. A már meglévő partner adatainak szerkesztéséhez a listanézeten kattints a jobb oldalon elhelyezett ikonra, melynek következtében további lehetőségek jelennek meg. Itt az elérhető opciók közül válaszd a „Szerkesztés” lehetőséget. A „Partnerek” listanézetben a szerkesztés műveletet választva betöltődik a partner szerkesztéséhez kapcsolódó képernyő, ahol a kívánt módosítást el tudod végezni.
  • A Cégnyilvántartásban szereplő partnerek esetén a BUPA alkalmazás számlakiállításkor jelez, ha a cégnyilvántartás alapján úgy érzékeli, hogy megváltozott a Partner címe.

Számla befogadás

  • A regisztráció során kaptál egy számlaküldési e-mail címet: erre az e-mail címre kell azokat a bejövő számlákat küldeni, amiket szeretnél a rendszerben látni.
  • Az e-mail címet két helyen is megtalálod: a felső menüsávban a cég neve alatt, valamint a „Bejövő számlák” menüpontban.
  • Azonban ez még csak azt jelenti, hogy a bejövő számla bekerült a „Befogadásra váró számlák” közé. A számlák először bekerülnek a „Bejövő számlákon” belül a „Befogadásra váró számlák” listájába. Innen lehetőséged van befogadni vagy elutasítani ezeket. A számla csak akkor jelenik meg a Bejövő számlák listanézetében, ha a számlát befogadtad.
  • A BUPA rendszerébe külső e-mail küldő alkalmazásból is küldhető be számla a cég BUPA rendszer által generált „Számlabefogadási email cím” megadásával, amely a cég adószámának első 8 karakterével kezdődik (adószám@bupa.hu).

  • A BUPA rendszerébe a beérkezett számlák a „Bejövő számlák” menüpont „Befogadásra váró számlák” blokkjába kerülnek be. A számla sorában szereplő „Részletek” linkre kattintva megjelenik az adott számla részleteit bemutató képernyő, ahol az „Elutasítás” gombra kattintva tudod a számla elutasítását kezdeményezni.
  • Ha szeretnéd értesíteni a feladót a számla elutasításáról, akkor az „Elutasítom és választ írok” gombra kattintva válaszlevelet is küldhetsz a számla elutasításáról.

  • A „Befogadásra váró számlák” blokk jobb felső sarkában elhelyezett „Elutasított tételek” linkre kattintva az az „Elutasított tételek" képernyő jelenik meg, ahol láthatóvá válnak azok a számlák, amik el lettek utasítva. A képernyőn listanézetben kerülnek megjelenítésre azok a bejövő számlák, amik:
    • arrow-right Elutasításra kerültek
    • arrow-right Elutasításra kerültek és válaszlevelet is küldött róluk
  • Az elutasított számla részleteinek megtekintésénél láthatod, hogy mely számlát utasítottad el és lehetőséged van az elutasítás visszavonására is az oldal alján található „Visszavonom az Elutasítást” gomb segítségével.

  • Ha olyan számlát fogadtál be, ami nem neked szól vagy nem is számla, akkor a „Bejövő számlák” menüpontban a számlára kattintva megnyílik a „Számla részletek” képernyő, ahol a jobb felső sarokban található műveletek közül ki kell választanod a „Törlés” vagy „Törlés válaszlevéllel” műveletet, majd a kattintást követően megtörténik az adott számla törlése a rendszerből, erről egy megerősítő üzenetet is küld a rendszer.

  • A befogadott számlák „Bejövő számlák” menüpontban a „Befogadásra váró számlák" blokk alatt jelennek meg. A listában azok a bejövő számlák jelennek meg, amiket korábban befogadtál, valamint amiket bejövő számlaként adtál hozzá a rendszerhez. A bejövő számlák mindig az adott tárgyévre szűrten jelennek meg, pl. 2022-ben csak a 2022-es bejövő számláid látod. Az „Export” gomb segítségével lehetőséged van a számlák exportálására is.
  • A listában - akárcsak a kimenő számlák esetében - lehetséges a számlákra különböző feltételek szerint keresni, szűrni, valamint több mező alapján rendezni is. Ha több számla van, mint amennyit a rendszer meg tud jeleníteni egy oldalon, akkor a lista alján található lapozóval tudsz navigálni.

  • A BUPA rendszerében lehetőséged van manuálisan felrögzíteni egy számlát. A számla rögzítésének folyamatát a „Befogadásra váró számlák" blokkban elhelyezett „Új saját számla hozzáadása" linkre kattintva kezdheted el.
  • A megjelenő képernyőn a szállító és a számla adatait tartalmazó blokk a képernyő bal oldalán, míg a fájlcsatolás blokk, ahova a számlaképet kell feltöltened a képernyő jobb oldalán jelenik meg.

  • A BUPA rendszerébe külső e-mail küldő alkalmazásból is eljuttatható a számla a cég BUPA rendszer által generált „Számlabefogadási email cím” megadásával, amely az alábbiak szerint épül fel: a cég adószámának első 8 karaktere@bupa.hu

  • Ha a bejövő számla tartalmaz a rendszer által támogatott formátumban XML csatolmányt, akkor a releváns mezőket előtölti az XML-ben szereplő adatok alapján, ezt bal oldalon az adatoknál láthatod.
  • Ha vannak olyan mezők, amik nincsenek kitöltve: kimásolhatod a számláról a megfelelő információkat vagy begépelheted a megfelelő mezőkbe.

  • A számlára kattintva megnyílik a „Számla részletek” képernyő, ahol a jobb felső sarokban található műveletek közül ki kell választanod a „Fizetettnek jelöl” műveletet.
  • Lehetőséged van a kifizetett számlát fizetettnek jelölni: ha a BUPA rendszer aktív támogatott banknál vezetett bankszámla kapcsolattal rendelkezik, akkor a rendszer automatikusan felkínálja a tranzakció listából a bankszámla tranzakciókat és innen kiválaszthatod, hogy melyik beérkező tranzakció tartozik a számlához. Ha nincs összekötve, megteheted, hogy a „Kézi bevitel” opciót választod és ezzel jelölöd, hogy a számlát kiegyenlítették.
  • Ha a fizetettnek jelöléskor pontosan azt az összeget adod meg, mint ami a számlán is szerepelt, a számla fizetettségi státusza „Fizetve” állapotra vált.

  • EEz a funkció jelenleg akkor érhető el, ha összekötötted a támogatott banknál vezetett kisvállalkozói bankszámládat a BUPA rendszerével.
  • Így a BUPA alkalmazásból néhány kattintással, adatrögzítés nélkül kifizethetők a befogadott számlák.
  • A „Fizetendőim” menüpontra kattintva lista formájában láthatóvá válnak azok a számlák, melyek még nem kerültek kifizetésre. A számlák kifizetéséhez a „Fizetendőim” menüpont tetején először válassz, hogy melyik támogatott banknál vezetett bankszámládról szeretnéd kezdeményezni a fizetést, majd a „Válaszd ki a fizetendő tételeket” blokkban keresheted meg a kifizetni kívánt számlát, melyet a „Jóváhagyásra küld” gombra kattintva azonnal beküldhetsz a támogatott bank internetbankjába jóváhagyásra. A jóváhagyásra küldés után nincs más teendőd, mint belépni a támogatott bank internetbankjába, ahol jóváhagyhatod a fizetéskezdeményezési megbízást.
  • Ha az adott bejövő számla kifizetése előtt még szeretnéd módosítani a fizetési adatokat (akár a közleményt, az összeget, vagy bármely más adatot) akkor az adott fizetendő tétel jobb oldalán elhelyezett ikonra kattintva, a „Szerkesztés” műveletben módosíthatod a fizetéskezdeményezési adatokat.
  • Az esedékes fizetendő tételeket megtalálod az „Áttekintő” képernyő „Teendőim” blokkjában is, sőt, a „Bejövő számlák” menüpontban, az adott számla műveletei közül a „Kifizet” műveletet kiválasztva is beküldheted jóváhagyásra a támogatott bank internetbankjába az adott bejövő számlát.

  • A „Fizetendőim” menüpontra kattintva a megjelenő képernyőn listanézet formájában láthatóvá válnak a még ki nem fizetett bejövő számlák és egyéb kiadások, melyeket a „Jóváhagyásra küld” gombra kattintva azonnal beküldhetsz jóváhagyásra a támogatott bank internetbankjába.

  • A „Fizetendőim” menüpontra kattintást követően, a felületen megjelenő „Részletes szűrés" lenyíló gombra kattintva jelennek meg a felületen a szűrésre használható mezők.
  • A mezők között a „Lejárt” szóra kattintva a fizetési határidő dátum mező „–ig" értéke az aktuális dátum -1 napra kerül beállításra. A dátumok megadását követően a „Részletes szűrés” gombra kattintva a rendszer a feltételeknek megfelelően elvégzi a szűrést és a képernyőn csak a feltételeknek megfelelő kiadások válnak láthatóvá.

Fizetettnek jelölés

  • A BUPA rendszere lehetőséget biztosít arra, hogy a számlák fizetettnek jelölését személyesen el tudd végezni. Ezt a folyamatot a bankszámlatörténetből egy tranzakció hozzárendelésével, illetve egy másik bizonylat/számla hozzárendelésével vagy egy, abban a pillanatban kézzel berögzített tétellel teheted meg.

  • A rendszer figyeli a tranzakciókat és az alábbi értékek alapján mutat egy ajánlott találati listát, amiből lehetőséged van kijelölni azt a tranzakciót, ami az adott számla kiegyenlítéséhez kapcsolódik. Az egyes értékek, amelyek alapján a rendszer ajánl, a következők:
    • arrow-right Tranzakció dátuma
    • arrow-right Bankszámlaszám
    • arrow-right Partner neve
    • arrow-right Megjegyzés → Pontosabban leírva a tranzakció közleménye
    • arrow-right Összeg, devizanemmel
  • Ha a felajánlott tranzakciók között nem találod meg a megfelelőt, lehetőséged van néhány hónapra visszamenőlegesen létrehozott összes tranzakciót megtekinteni és azok között gyorsított vagy részletes keresést futtatni.

  • A „Kimenő számlák” menüpontra kattintva a listanézetben kiválaszthatod azt a számlát, aminek a fizetettségi állapotát meg szeretnéd változtatni. A számlára kattintva megnyílik a „Számla részletek” képernyő, ahol a jobb felső sarokban található műveletek közül ki kell választanod a „Fizetettnek jelöl” opciót.
  • Lehetőséged van a kifizetett számlát fizetettnek jelölni: ha számlád készpénzben egyenlítették ki, válaszd a „Kézi bevitel” opciót és add meg a szükséges adatokat, amivel jelezni tudod, hogy a számlát kiegyenlítették. A rögzítést követően a „Hozzáadom a kiadást” gombra kattintva a berögzített tétel megjelenik a képernyő „Összepontozott tételek” blokkjában.
  • Ha a fizetettnek jelöléskor pontosan azt az összeget adod meg, mint ami a számlán is szerepelt, a számla fizetettségi státusza „Fizetve” állapotra vált.

  • A számlára kattintva megnyílik a „Számla részletek” képernyő, ahol a jobb felső sarokban található műveletek közül ki kell választanod a „Fizetettnek jelöl” opciót. Lehetőséged van elvégezni a kifizetett számla összepontozását, melynek következtében a fizetettségi státusza meg fog változni. Az összepontozás esetében, amennyiben nem rendelkezel támogatott bank internetbankjával összekötött bankszámlával, lehetőséged van egy másik bizonylat/számla hozzárendelésével vagy egy abban a pillanatban, kézzel berögzített tétellel összepontozni a számlát.
  • Ha a fizetettnek jelöléskor pontosan azt az összeget adod meg, mint ami a számlán is szerepelt, a számla fizetettségi státusza „Fizetve” állapotra vált.

  • Ebben az esetben a számlára kattintva megnyílik a „Számla részletek” képernyő, ahol a jobb felső sarokban található műveletek közül ki kell választanod a „Fizetettnek jelöl” opciót.
  • Lehetőséged van a kifizetett számlát fizetettnek jelölni: ha számlád átutalással, de egy másik bankszámlára egyenlítették ki, válaszd a „Kézi bevitelt” és add meg a szükséges adatokat, amivel jelezni tudod, hogy a számlát kiegyenlítették. A rögzítést követően a „Hozzáadom a kiadást” gombra kattintva a berögzített tétel megjelenik a képernyő „Összepontozott tételek” blokkjában.
  • Ha a fizetettnek jelöléskor pontosan azt az összeget adod meg, mint ami a számlán is szerepelt, a számla fizetettségi státusza „Fizetve” állapotra vált.

  • Az összepontozást követően naprakészebben látod a még nyitott, valamint a már kifizetett kiadásaid és bevételeid, ezzel pontosabb képet kapsz aktuális pénzügyi helyzetedről, valamint a várható kiadásaidról és bevételeidről.
  • Az „Áttekintő” menüpont „Cashflow” fülén céged pénzforgalmi kimutatását mutatja be a rendszer. A képernyőn megjelenő adatok kalkulált értékek, aminek alapját a következő adatforrások szolgáltatják:
    • arrow-right Kimenő számlák adatai
    • arrow-right Bejövő számlák adatai
    • arrow-right Egyéb kiadások adatai
  • Az összesítő dobozok a pénzforgalmi kimutatás értelmezéséhez nyújtanak segítséget, kintlévőségek és tartozások összesítését tartalmazzák; az adatok a számlák és egyéb kiadások adatai alapján kerülnek összesítésre.

  • Ebben az esetben a számlára kattintva megnyílik a „Számla részletek” képernyő, ahol a jobb felső sarokban található műveletek közül ki kell választanod a „Fizetettnek jelöl” opciót.
  • A megjelenő képernyőn a „Kézi bevitel” fülre kell kattintanod, és a „Leírom a követelést” jelölőnégyzet kijelölését, valamint a „Hozzáadom a kiadást” gombra kattintást követően megtörténik a számlában szereplő követelés leírása. Ezt követően a tétel kikerül a cashflow kimutatásból.

  • Amennyiben a felajánlott tranzakciók között nem találod meg a megfelelőt, lehetőséged van a regisztrációtól számított 3 hónapig, de maximum 12 hónapig visszamenőlegesen létrehozott összes tranzakciót megtekinteni és azok között gyorsított vagy részletes keresést a „Részletes szűrő” linkre kattintást követően futtatni.

  • Ebben az esetben a számlára kattintva megnyílik a „Számla részletek” képernyő, ahol a jobb felső sarokban található műveletek közül ki kell választanod a „Fizetettnek jelöl” opciót.
  • Lehetőséged van a kifizetett számlát fizetettnek jelölni: ha számlád készpénzben egyenlítették ki, válaszd a „Kézi bevitelt” és add meg a szükséges adatokat – valamint azt az összeget, amit kifizettek neked. A rögzítést követően a „Hozzáadom a kiadást” gombra kattintva a berögzített tétel megjelenik a képernyő „Összepontozott tételek” blokkjában.
  • Ha a fizetettnek jelöléskor nem azt az összeget adod meg, mint ami a számlán is szerepelt, a számla fizetettségi státusza „Részben fizetve” állapotra vált. Így követni tudod azoknak a számláknak is az állapotát, amelyeket még nem egyenlítettek ki teljesen.

Tranzakció indítás

  • Ebben az esetben a „Fizetendőim” menüpontban az adott tételek „Összeg” oszlop értéke mellett elhelyezett ikonra kattintva a megjelenő műveletek közül a „Törlés” opció kiválasztását követően a tétel eltűnik a listából, a „Bejövő számlák” listájában azonban megőrizzük.

  • Ha még nem küldted be jóváhagyásra a tételt, a tranzakció szerkesztése képernyőn a „Mégsem” gombra kattintva az adatmezők visszaállnak a szerkesztés előtti állapotra és újból megadhatók lesznek a tranzakció adatai.
  • Ha a tranzakció már beküldésre került jóváhagyás céljából az internetbankba, akkor a „Bankom” menüpontra kattintva lehetőséged van megtekinteni a főbb banki adataid. A képernyő az alábbi főbb blokkokból áll:
    • arrow-right Bankszámlák blokk
    • arrow-right Banki adatokat tartalmazó aloldalak
      • arrow-right Tranzakciólista
      • arrow-right Számlakivonatok
      • arrow-right Beküldött fizetendőim
  • A „Beküldött fizetendőim” fülön megjelennek azon fizetéskezdeményezési tételeid, amik a BUPA rendszerben kerültek rögzítésre és feladásra. Emellett lehetőséged van a fizetéskezdeményezési tételek részleteinek megtekintésére, valamint az utalások státuszának nyomonkövetésére is.
  • A hibásan beküldött tranzakció „Státusz” oszlop értéke mellett elhelyezett ikonra kattintva az elérhető műveletek között a „Visszahívás” opció kiválasztását követően a tranzakció visszahívásra kerül a banki rendszertől és újból lehetőségd van a „Fizetendőim” menüpont alatt a helyes tranzakció adatok megadására.

  • A „Bankom” menüpontra kattintva lehetőséged van megtekinteni a főbb banki adataid. A képernyő az alábbi főbb blokkokból áll:
    • arrow-right Bankszámlák blokk
    • arrow-right Banki adatokat tartalmazó aloldalak
      • arrow-right Tranzakciólista
      • arrow-right Számlakivonatok
      • arrow-right Beküldött fizetendőim
  • A „Beküldött fizetendőim” fülön megjelennek azon fizetéskezdeményezési tételeid, amik a BUPA rendszerben kerültek rögzítésre és feladásra. Emellett lehetőséged van a fizetéskezdeményezési tételek részleteinek megtekintésére, valamint az utalások státuszának nyomonkövetésére is.
  • A hibásan beküldött tranzakció „Státusz” oszlop értéke mellett elhelyezett ikonra kattintva az elérhető műveletek között a „Visszahívás” opció kiválasztását követően a tranzakció visszahívásra kerül a banki rendszertől és újból lehetőséged van a „Fizetendőim” menüpont alatt a helyes tranzakció adatok megadására.

  • A BUPA rendszerben csak az aktív bankkapcsolattal rendelkező támogatott bankok ügyfelei számára elérhető funkcióként jelenik meg az új utalás indításának lehetősége, amennyiben nincs aktív bankkapcsolata a cégnek, a képernyő megjelenik, de az utalás a támogatott bank internetbankjába küldésére nincs lehetőség.

  • A „Fizetendőim” menüpontra kattintva a megjelenő képernyő tetején láthatók a BUPA rendszerében rögzített és aktív kapcsolattal rendelkező bankszámlák kártyái. A terhelendő bankszámla kiválasztása az adott bankszámlakártyára való kattintással végezhető el.

  • Alapértelmezett értéke a mezőnek Munkabér esetén a "munkabér", NAV esetén a cég adószáma, számla esetén a számla sorszáma.

  • A beküldést, és az internetbankban való jóváhagyást követően az érvényes banki szabályoknak megfelelően kerül a tranzakció teljesítésre, melyről a számlavezető Bankodnál tájékozódhatsz részletesen.

  • Lehetőséged van az előre rögzített tételek mellett további új fizetési tételeket létrehozni és azokat egyenként a bank felé beküldeni.
  • Az „+ Új tétel hozzáadása" aktív linkre kattintva jelenik meg az adatrögzítő képernyő. Új fizetendőként lehetőséged van eseti forint vagy deviza fizetéskezdeményezési megbízást (vagy másnéven utalási tételt) rögzíteni. A fizetési megbízás típusától függően dinamikusan változik a képernyőn megjelenő mezők száma és kötelezősége.

  • A „Bankom” menüpontra kattintva van lehetőséged megtekinteni a főbb banki adataid. A képernyő az alábbi főbb blokkokból áll:
    • arrow-right Bankszámlák blokk
    • arrow-right Banki adatokat tartalmazó aloldalak
      • arrow-right Tranzakciólista
      • arrow-right Számlakivonatok
      • arrow-right Beküldött fizetendőim
  • A „Beküldött fizetendőim” fülön megjelennek azon fizetéskezdeményezési tételeid, amik a BUPA rendszerben kerültek rögzítésre és feladásra.

  • A „Beküldött fizetendőim” fülön megjelennek azon fizetéskezdeményezési tételeid, amik a BUPA rendszerben kerültek rögzítésre és feladásra. Emellett lehetőséged van a fizetéskezdeményezési tételek részleteinek megtekintésére, valamint az utalások státuszának nyomon követésére is.

  • Az internetbankba beküldött tranzakciók esetén a bankszámla felett rendelkező személyek hagyhatják jóvá az utalást a számlavezető Bank szabályzatai szerint.

  • A BUPA rendszerben a kezdeti időszakban csak az aktív bankkapcsolattal rendelkező támogatott bankok ügyfelei számára elérhető funkcióként jelenik meg az új utalás indításának lehetősége. Amennyiben azt látod, hogy az egyenleg inaktív, akkor az avatar ikon alatt lenyíló „Beállítások” menüpont, „Banki beállítások” fülön, az adott bankszámla esetében lehetőséged van a Bankkapcsolatot megújítani.

Áttekintő

  • Az „Áttekintő” menüpont „Áttekintés” képernyő jobb oldali sávjában található a „Teendők” blokk. A blokk alapvető szerepe, hogy felhívja a figyelmét a számlázással kapcsolatos teendőire.
    • arrow-right „Beállítások”
  • A regisztrációt követően itt jelenítjük meg azokat a beállításokhoz kapcsolódó feladatokat, amelyek elvégzése feltétlen szükséges a BUPA teljes körű használatbavételéhez.
    • arrow-right „Befogadásra váró számlák”
  • Ebben a blokkban a bejövő számlák képernyő, befogadásra váró számláid jelennek meg felsorolva. A listában szereplő számlára kattintva az adott bejövő számla befogadása oldalra navigálhat, hogy elvégezd a számla befogadását vagy elutasítását.
    • arrow-right „Fizetendőim”
  • A Fizetendőim blokkban a kiadásaihoz kapcsolódó teendők jelennek meg. Ezek lehetnek befogadott számlák vagy Egyéb kiadásként a rendszerbe felvitt tételek (pl. munkabér, adó, stb.).
    • arrow-right „Fizetettnek jelölhető számlák”
  • Ebben a blokkban azokat a még nem összepontozott kimenő számlákat jelenítjük meg, amelyeknél úgy látjuk, hogy a számla automatizált javaslat alapján fizetettnek jelölhető. Az adott számlára kattintva megjelenik a fizetettnek jelölésére szolgáló képernyő, ahol a számla és a tranzakció összepontozást el tudod végezni. Amennyiben rendelkezel aktív bankkapcsolattal, úgy ebben a blokkban a tranzakciólistában szereplő bejövő és kimenő tételek jelennek meg, melyek még nem kerültek összepontozásra. Amennyiben nem rendelkezel aktív bankkapcsolattal, úgy a legrégebbi fizetési határidővel rendelkező számlákat jelenítjük meg.
    • arrow-right „Díjbekérőből számlakészítés”
  • Ebben a blokkban azok a díjbekérők jelennek meg, amelyeket már fizetettnek jelöltél. Ha az adott díjbekérőre kattintasz, a díjbekérő adataival előtöltjük az új számlát és innen pillanatok alatt kiállítható.
    • arrow-right „Számlakészítés”
  • A BUPA rendszer lehetőséget biztosít a rendszeresen kiállításra kerülő számlák előrögzítésére is, ezen számlák emlékeztetője jelenik meg ebben a blokkban. Ha a számlára kattintasz, az adott számla adataival előtöltött új számla kiállítása képernyőre navigál át a rendszer. A blokkban az adott napon vagy korábban elkészítendő, de még nem elkészült számlák jelennek meg. Ebbe a részbe úgy kerülhet teendő, ha új számlakiállításakor jelzed, hogy értesítést szeretnél kapni a számla jövőbeli kiállításáról.
    • arrow-right „Sikertelen NAV beküldés”
  • Sikertelen NAV beküldésnél akkor láthatsz tételt, ha egy számla adatszolgáltatás köteles a NAV felé, ám sikertelen lett a NAV részére történő beküldés. Ebben az esetben keresd ügyfélszolgálatunkat és kollégáink segítenek számlád NAV rendszerébe történő beküldésében. Ügyfélszolgálatunk elérhetőségét az alkalmazás és a honlap láblécében bármikor megtalálja.

  • Az eredmények képernyő a pénzügyi eredményeid hivatott megjeleníteni, vizualizálni. Lehetőséged van a részletes szűrés segítségével különböző kritériumok alapján, szűrten is megtekinteni eredményeid. A szűrőfeltételek törlését a "Szűrők törlése" aktív linkre kattintva teheted meg. A beállított szűrőfeltételek beállításai befolyásolják a grafikon és az alatta lévő számlalista tartalmát.
  • A számlalista blokk havi bontásban tartalmazza a kiállított és befogadott számlákat és az egyéb kiadásokat. Azt, hogy egy számla melyik időszakba esik, a következők szerint jeleníti meg a rendszer:
    • arrow-right Számla esetén a teljesítés napja alapján
    • arrow-right Egyéb kiadás esetén a fizetés napja alapján
  • Az egyes hónapok megjelenítése csoportosítva történik: egy csoportban láthatod az adott hónaphoz tartozó kimenő és bejövő számlákat, valamint egyéb kiadásaid.

  • A BUPA rendszere lehetőséget biztosít, hogy időszak, partner és címke szerint is csoportosítani lehessen az egyes adatokat. Mindegyik csoportosítás esetén a beállított szűrőfeltételek befolyásolják a grafikon és az alatta lévő számlalista tartalmát. A szűrőfeltételek törlését a "Szűrők törlése" aktív linkre kattintva teheted meg.

  • A „Partner” típusú csoportosítás kiválasztását követően lehetőséged nyílik az adott partnerre vonatkozóan részletes szűrést, kimutatást elvégezni. A beállított szűrőfeltételek befolyásolják a grafikon és az alatta lévő számlalista tartalmát.

  • Az „Időszak” típusú csoportosítás kiválasztását követően lehetőséged nyílik az adott hónapra/időszakra vonatkozóan részletes szűrést, kimutatást elvégezni. A beállított szűrőfeltételek befolyásolják a grafikon és az alatta lévő számlalista tartalmát.

  • A „Címke” típusú csoportosítás kiválasztását követően lehetőséged nyílik az adott címkére vonatkozóan részletes szűrést, kimutatást elvégezni. A beállított szűrőfeltételek befolyásolják a grafikon és az alatta lévő számlalista tartalmát.

  • Az összes olyan kiállított számla összege, melyek fizetettségi státusza „nem fizetett” vagy részben fizetett, tehát azok a nyitott számlák, melyeket vevő partnereid által (a fizetettségi státusz szerint) még nem kerültek kifizetésre.

  • Az összes ki nem fizetett bejövő számla és az összes ki nem fizetett egyéb kiadások összege. Részben fizetett tételek esetén a tétel teljes kiegyenlítéséig a teljes összeg jelenik itt meg.

  • Az összes olyan kiállított számla összege, melyek fizetettségi státusza „nem fizetett” vagy részben fizetett, és fizetési határidejük már lejárt, tehát azok a nyitott számlák, melyeket vevő partnereid által (a fizetettségi státusz szerint) még nem kerültek kifizetésre esedékességük ellenére.

  • Az összes olyan ki nem fizetett bejövő számla és az összes ki nem fizetett egyéb kiadások összege, melyek fizetési határideje már lejárt. Részben fizetett tételek esetén a tétel teljes kiegyenlítéséig a teljes összeg jelenik itt meg.

  • A cashflow a cég pénzforgalmi kimutatását mutatja be. A képernyőn megjelenő adatok kalkulált értékek, bruttó értékben, aminek alapját a következő adatforrások szolgáltatják:
    • arrow-right Kimenő számlák adatai
    • arrow-right Bejövő számlák adatai
    • arrow-right Egyéb kiadások adatai

  • A „Lejárt számláim” blokkban a lejárt fizetési határidejű kifizetetlen kimenő-, bejövő számlák és egyéb kiadások találhatók. A lejárt számlák nincsenek benne a cashflow kimutatásban. A sorok végén lehetőséged van újra ütemezett fizetési határidő megadására, ezek után az új dátum alapján figyelmeztet majd a rendszer. Új dátum megadásával, valamint a képernyő frissítésével módosul a cashflow kimutatás. Az újonnan megadott fizetési határidő dátuma nem módosítja a tényt, hogy egy lejárt tételről van szó, csupán a cashflow kimutatásra van hatással.

  • Az összesítő blokkon kivezetve látod a kalkulált ÁFA fizetési kötelezettségedre vonatkozó információkat, amennyiben ÁFA bevalló vagy.
  • Ellenkező esetben az ÁFA figyelő nem jelenik meg a felületen. Az összesítő blokkban az elvégzett beállításaid alapján jeleníti meg a rendszer, illetve kalkulálja az analitikához tartozó értékeket.

  • Lehetőséged van a becsült ÁFA összeget felülírni a valósan befizetett ÁFA összegével. Ezt követően az általad felvitt összeg fog megjelenni a releváns pontokon, mint például az „Összesítő blokk”-ban, valamint a „Várhatóan fizetendő ÁFA” összesítőben.
  • Amennyiben megadtál valós ÁFÁ-t az adott időszakra, akkor arra vonatkozóan már nem jelenik meg a letölthető áfa analitikai riport (azokra az időszakokra továbbra is megjelenik, ahol csak becsült ÁFA van).

  • Amennyiben nemÁFA bevalló vagy, vagy nem végezted el az ÁFA fizetéssel kapcsolatos beállításokat, az ÁFA figyelő nem jelenik meg a felületen. Ezt a beállítást el tudod végezni a felhasználóneved alatt lenyíló menüben a „Beállítások” menüpontban a „Pénzügyi beállítások” fülön, a cégednek a könyvelésével és ÁFA fizetéssel kapcsolatos információinak megadásával. Az itt megadott értékek vezérlik a nyitó oldalon az „Áttekintő”, „Eredmények”, „Cashflow” és „ÁFA analitika” felületeken megjelenő pénzügyi mutatókat, valamint a rendszer ezen információk alapján tud teendőket inicializálni, mint például az ÁFA befizetéssel kapcsolatosan teendők.

  • A képernyőn megjelenő információk tájékoztató jellegűek, csupán kalkulált értékek, a tényleges ÁFA fizetési kötelezettségeddel kapcsolatban javasoljuk, hogy továbbra is a könyvelőddel egyeztess.

Első lépések

Regisztráció

  • Ellenőrizd, hogy helyes e-mail címet adtál-e meg. Ha úgy látod, hogy az e-mail címed helyes, akkor ellenőrizd a levelezőprogramodnak a SPAM/Levélszemét mappáját. Amennyiben esetlegesen tévesen adtad meg e-mail címed, úgy a „Nem kaptam meg a linket” gombra kattintva új e-mail címet adhatsz meg és elküldheted az aktivációs linket a korrigált e-mail címre. Abban az esetben, ha ez nem sikerül, keresd ügyfélszolgálatunkat.

  • Első lépésként ellenőrizd, hogy korábban regisztráltál-e a BUPA rendszerbe. Ha igen, úgy a belépési oldalon az „Elfelejtettem a jelszavamat” linkre kattintva lehetőséged van az e-mail címed megadásával jelszó emlékeztetőt kérni a belépéshez. Abban az esetben, ha ez nem sikerül, keresd ügyfélszolgálatunkat.

  • Ha véletlenül tévesen adtad meg e-mail címed, úgy a „Nem kaptam meg a linket” funkción keresztül megadhatod a helyes e-mail címed és elküldheted az aktivációs linket a korrigált e-mail címre. Abban az esetben, ha ez nem sikerül, keresd ügyfélszolgálatunkat.

  • Amennyiben a céged adatai nem elérhetőek az OPTEN adatbázisban, úgy kérjük, kattints a „Regisztráld céged” képernyőn a „Tovább” gombra!
  • A következő képernyőn add meg céged főbb adatait.
    A kötelező mezőket * jelzi, azonban amennyiben rendelkezel a nem kötelező mezőkön túl is releváns adatokkal, amelyek megadhatók, úgy kérjük azokat is add meg. Fontos, hogy amennyiben egyéni vállalkozó vagy, úgy az „E.V. nyilvántartási szám” mezőt is kötelező kitöltened, ha rendelkezel ilyen nyilvántartási számmal.

  • A belépési oldalon az „Elfelejtettem a jelszavamat” linkre kattintva lehetőséged van az e-mail címed megadásával jelszó emlékeztetőt kérni a belépéshez.

  • Ebben az esetben kérjük, vedd fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálatunkkal.

  • A felső menüben a felhasználónevedre kattintva a lenyíló menüben a „Beállítások” menüpont „Céges adatok” almenüpontjában van lehetőséged a regisztrált cég törlésére, az oldal alján található „Céges profil törlése” link használatával.
  • A személyes fiókod törlésével kapcsolatban keresd ügyfélszolgálatunkat.

  • A felhasználónevedre kattintva a „Beállítások” menüpont „Céges adatok” almenüpontjában van lehetőséged a regisztrált cég törlésére, az oldal alján található „Céges profil törlése” link használatával.

  • Lehetőséged van termékadatok tömeges feltöltésére is. Az „Új termék hozzáadása” képernyőn, elérhető „Tömeges importálás” választásával. Ehhez találsz egy letölthető mintafájlt: ebbe a mintafájlba tudod rögzíteni azokat a tételeket, amiket szeretnél a rendszerbe importálni. Miután végeztél a fájl szerkesztésével, tallózd be a fájlt vagy húzd a feltöltési felületre és nyomd meg a lap alján található „Termékadatok importálása” gombot. Az importálás megkezdéséről a rendszer visszajelzést ad. Az importált adatok megjelenítéséhez kérjük, frissítsd a képernyőt.

  • Lehetőséged van partneradatok tömeges feltöltésére is. Az „Új partner hozzáadása” képernyőn, elérhető a „Tömeges importálás” választásával. Ehhez találsz egy letölthető mintafájlt: ebbe a mintafájlba tudod rögzíteni azokat a tételeket, amiket szeretnél a rendszerbe importálni. Miután végeztél a fájl szerkesztésével, tallózd be a fájlt vagy húzd a feltöltési felületre és nyomd meg a lap alján található „Partneradatok importálása” gombot. Az importálás megkezdéséről a rendszer visszajelzést ad. Az importált adatok megjelenítéséhez kérjük, frissítsd a képernyőt.

Számlázó bejelentése a NAV felé

  • Ha nem kötöd össze a NAV Online Számla rendszerrel a számlázót, akkor az adatszolgáltatási kötelezettség alá eső számla (azaz minden számlatípus, kivéve a díjbekérőt) kiállítása nem lehetséges a BUPA rendszerben egészen a NAV kapcsolat beállításáig.

NAV és számlázó összekötése

  • A NAV és a BUPA rendszerében regisztrált cég összekötése megtörténhet a cégregisztráció során. A cégregisztráció során a bankkapcsolati beállításokat követően jelenik meg a NAV felé történő adattovábbításokról és bejelentésről szóló képernyő. Ha később szeretnéd az összekötést elvégezni, akkor a felhasználónevedre kattintva a lenyíló menüben a „Beállítások” menüpontban a „NAV kapcsolat” fülön tudod megtenni.
  • A NAV rendszer használatához felhasználói regisztráció szükséges, a NAV regisztráció során az alábbi egyedi azonosítókat osztja ki a NAV rendszer:
    • arrow-right NAV technikai felhasználónév
    • arrow-right Jelszó
    • arrow-right NAV aláíró kulcs
    • arrow-right NAV cserekulcs
  • A számlázó rendszer és a NAV rendszerének technikai összekötéséhez ezeket a NAV rendszer által kiosztott azonosítókat a számlázó rendszer fenti felületén is meg kell adni.

  • Amennyiben már rendelkezel NAV regisztrációval és ismered az összekötéshez szükséges egyedi azonosítókat, akkor neked is lehetőséged van az összekötést elvégezni.

  • 2020. július 1-től minden jogi személyek közötti ügyletről kiállított számlát be kell küldeni a NAV részére. A számlaküldés egyaránt vonatkozik a katás vállalkozókra, az áfamentesen adózókra és kis összegben számlázókra. Felhívjuk figyelmed, hogy 2021. január 1-től a magánszemélyek és a külföldi vevő részére kiállított számlákról is adatot kell szolgáltatni.

  • Ha nem kötöd össze a NAV Online Számla rendszerrel a számlázót, akkor az adatszolgáltatási kötelezettség alá eső számla (azaz minden számlatípus, kivéve a díjbekérőt) kiállítása nem lehetséges a BUPA rendszerben egészen a NAV kapcsolat beállításáig.

  • Inaktív NAV kapcsolat esetén a BUPA rendszerben regisztrált céged és a NAV között nem él a kapcsolat, így a kiállított és beküldendő számlák nem kerülnek továbbításra a NAV rendszerébe.

  • A NAV Online Számla rendszerében létrehozott technikai felhasználónevet, melyet az onlineszamla.nav.gov.hu felületén kérhetsz le.

  • A NAV Online Számla rendszerében létrehozott technikai felhasználónévhez tartozó jelszó, melyet az onlineszamla.nav.gov.hu felületén kérhetsz le.

  • A NAV Online Számla rendszerében generált XML aláírókulcs, melyet az onlineszamla.nav.gov.hu felületén kérhetsz le.

  • A NAV Online Számla rendszerében generált XML cserekulcs, melyet az onlineszamla.nav.gov.hu felületén kérhetsz le.

  • Ebben az esetben keresd a NAV Online Számla rendszer ügyfélszolgálatát.

  • Egy kiállított számla esetében a NAV beküldés sikerességéről azonnal visszajelzést ad rendszerünk a „Kimenő számlák” menüpont számlalistanézetében a kiállított számla „NAV beküldés” oszlopában. A beküldés státuszai az alábbiak lehetnek:
    • arrow-right „Sikeres” → ez azt jelenti, hogy a számlád sikeresen beküldésre és feldolgozásra került a NAV rendszerébe.
    • arrow-right „NAV beküldés folyamatban” → számlád a NAV rendszerébe történő beküldése még folyamatban van.
    • arrow-right „Sikertelen” → abban az esetben, ha a számlád beküldése vagy feldolgozása valamilyen oknál fogva nem valósult meg, akkor ez a státusz kerül a képernyőn megjelenítésre.
    • arrow-right „Nem szükséges” → amennyiben a kiállított számlád ÁFA tartalma nem éri el a NAV beküldés értékhatárát, akkor nem történik meg a beküldés és a képernyőn ez a státusz kerül megjelenítésre.
    • arrow-right „Hibás adatszolgáltatás” → ebben az esetben számlád beküldése a NAV rendszerébe sikeresen megtörtént, azonban az adattartalma hibás.
    • arrow-right Üres → Díjbekérők esetén észlelhető üres státusz, ugyanis ebben az esetben nem jelenik meg NAV beküldési státusz.
  • „Sikeres” státuszú beküldést követően a számlára kattintva megnyílik a „Számla részletek” képernyő, ahol a bal alsó sarokban található a NAV beküldés státusza alatt az „Online számlafeladás azonosító” is, amit a NAV rendszere rendel a számlád sikeres beküldéséhez és feldolgozásához.
  • Abban az esetben, ha a „NAV beküldés” oszlopban a „Sikertelen” értéket látod, kérjük, ellenőrizd az „Áttekintő” menüpont alatti „Áttekintő” képernyő jobb oldali sávjában található „Teendők” blokkban a „Sikertelen NAV beküldés” menüpontot. Ha számlád ott is sikertelenként látszik, keresd ügyfélszolgálatunkat és kollégáink segítenek számlád NAV rendszerébe történő beküldésében.

  • Ebben az esetben az összekötéshez szükséges azonosítók újbóli megadását követően próbáld meg az összeköttetést újra, amennyiben nem sikerül, kérjük, keresd ügyfélszolgálatunkat.

Bankkapcsolat beállítása

  • A bankszámlád bekötéséhez szükséges volt nyilatkoznod a számlainformációs szolgáltatás időtartamáról. Amennyiben ez az időtartam lejárt, a számlainformációs szolgáltatás inaktívvá válik. Ennek megújításához nincs más dolgod, mint az felhasználó nevedre kattintva a lenyíló menüben a „Beállítások” menüpontban a „Banki beállítások” fülre kattintani, majd az inaktív kapcsolattal rendelkező számla esetében ismét nyilatkozni a számlainformációs szolgáltatás időtartamáról. A nyilatkozat beküldését és az Internetbankban történő jóváhagyást követően a szolgáltatás ismét aktív lesz a BUPA rendszere és az internetbank között, és így ismét láthatóvá válik a bankszámládhoz tartozó egyenleg.

  • A bankszámlád bekötéséhez szükséges volt nyilatkoznod a számlainformációs szolgáltatás időtartamáról. Ha ez az időtartam lejárt, a számlainformációs szolgáltatás inaktívvá válik. Ennek megújításához nincs más dolgod, mint a felhasználó nevedre kattintva a lenyíló menüben a „Beállítások” menüpontban a „Banki beállítások” fülre kattintani, majd az inaktív kapcsolattal rendelkező számla esetében ismét nyilatkozni a számlainformációs szolgáltatás időtartamáról. A nyilatkozat beküldését és az internetbankban történő jóváhagyást követően a szolgáltatás ismét aktív lesz a BUPA rendszere és az internetbank között, és így ismét láthatóvá válik a bankszámlájához tartozó egyenleg.

  • Ebben az esetben az Internetbank és a BUPA rendszere közötti adatkommunikáció nem működik rendszerhiba miatt. Ebben az esetben nincs teendőd, a rendszerhiba helyreállítása után az egyenleg ismét elérhető lesz a BUPA rendszerében.

  • A felhasználónevedre kattintva a lenyíló menüben a „Beállítások” menüpontban a „Banki beállítások” fülre kattintva a bankszámlák „Státusz” oszlopban szereplő érték mellett megjelenő ikonra kattintva az „Eltávolítás” műveletre kell kattintanod. A kattintást követően a bankszámla törlésre kerül a rendszerünkből.
  • Ezt követően az „Új bankszámla hozzáadása” gombra kattintva adhatod újra hozzá a céghez tartozó bankszámlát a listához. A gomb megnyomására megjelenik az „Új bankszámla hozzáadása” beúszó képernyő, ahol meg tudod adni a bankszámla új nevét és a „Rögzítés” gomb segítségével el is tudod menteni.

Felhasználók meghívása

  • Új felhasználó meghívására csak a céghez tartozó Fiókgazda jogosultsággal van lehetőség. Kattints a felső menüben a felhasználónevedre, majd a megjelenő „Új felhasználó meghívása” menüpontra, vagy a Beállításokon belül a Jogosultság kiosztás almenüpontra. Ekkor a „Beállítások” „Jogosultság kiosztás” felülete jelenik meg.

  • A „Beállítások” „Jogosultság kiosztás” felületén, annak „Új felhasználó meghívásához” meg kell adnod annak a felhasználónak a nevét, e-mail címét, akit szeretnél a céges fiókba meghívni a BUPA rendszerébe. A meghívó kiküldése előtt be kell állítani azt is, hogy milyen jogosultsági kört szeretnél adni a felhasználónak.

  • A BUPA rendszerben négy jogosultsági kör teszi lehetővé, hogy a céghez rendelt felhasználók mindegyike képes legyen a számlázási tevékenységek kapcsán adódó feladatai ellátására, azonban ne férjen hozzá olyan funkciókhoz, melyek használatára nem jogosult. Kérjük, tanulmányozd a rendszerben elérhető jogosultsági szinteket a hozzájuk kapcsolódó funkciók elérhetősége szempontjából, és a meghívott felhasználónak válaszd azt a jogkört, amely teljes körűen biztosítja a feladatokhoz való hozzáférést. Az alábbiakban leírjuk, hogy az egyes jogosultsági körökkel az egyes felhasználók milyen funkciókat érnek el.

  • A Fiókgazda felhasználó a cég BUPA fiókjának gazdája, aki minden funkció teljes körű használatára jogosult. A rendszerben Fiókgazda jogosultsággal rendelkező felhasználó is kapcsolódhat.
  • A fiókgazdának jogosultsága van
    • arrow-right számla kiállítására,
    • arrow-right a rendszerben kiállított számlák megtekintésére és az elérhető műveletek alkalmazására,
    • arrow-right számlák befogadására,
    • arrow-right a rendszerben befogadott számlák megtekintésére és az elérhető műveletek alkalmazására,
    • arrow-right egyéb kiadások rögzítésére,
    • arrow-right a rendszerbe rögzített egyéb kiadások megtekintésére és az elérhető műveletek alkalmazására,
    • arrow-right fizetendő tétel rögzítésére és internetbankba történő beküldésére,
    • arrow-right a rendszerből korábban beküldött fizetendő tételek megtekintésére és az elérhető műveletek alkalmazására,
    • arrow-right az Áttekintő oldal megtekintésére,
    • arrow-right a cég BUPA fiókjához tartozó beállítások módosítására,
    • arrow-right valamint felhasználók meghívására.

  • A könyvelő felhasználónak jogosultsága van:
    • arrow-right a rendszerben kiállított számlák megtekintésére,
    • arrow-right a rendszerben befogadott számlák megtekintésére,
    • arrow-right egyéb kiadások rögzítésére,
    • arrow-right a rendszerbe rögzített egyéb kiadások megtekintésére és az elérhető műveletek alkalmazására,
    • arrow-right a rendszerből korábban beküldött fizetendő tételek megtekintésére,
    • arrow-right valamint az Áttekintő oldal megtekintésére.
  • Emellett lehetősége van új fizetendő tétel rögzítésére és internetbankba történő beküldésére, valamint a beküldött fizetendő tételeken elérhető műveletek alkalmazására, illetve a cég BUPA fiókjához tartozó beállítások módosítására, azonban ezeket a jogosultságot a Fiókgazda felhasználó el tudja venni a könyvelő felhasználótól.

  • A pénzügyes felhasználónak jogosultsága van:
    • arrow-right számla kiállítására,
    • arrow-right a rendszerben kiállított számlák megtekintésére és az elérhető műveletek alkalmazására,
    • arrow-right számlák befogadására,
    • arrow-right a rendszerben befogadott számlák megtekintésére és az elérhető műveletek alkalmazására,
    • arrow-right egyéb kiadások rögzítésére,
    • arrow-right a rendszerbe rögzített egyéb kiadások megtekintésére és az elérhető műveletek alkalmazására,
    • arrow-right fizetendő tétel rögzítésére és Internetbankba történő beküldésére,
    • arrow-right a rendszerből korábban beküldött fizetendő tételek megtekintésére és az elérhető műveletek alkalmazására,
    • arrow-right valamint az Áttekintő oldal megtekintésére.
  • Emellett lehetősége van a cég BUPA fiókjához tartozó beállítások módosítására, azonban ezt a jogosultságot a Fiókgazda felhasználó el tudja venni a pénzügyes felhasználótól.

  • A számlázási munkatársnak jogosultsága van:
    • arrow-right számla kiállítására,
    • arrow-right valamint a rendszerben kiállított számlák megtekintésére és az elérhető műveletek alkalmazására.
  • Emellett lehetősége van számlák befogadására, valamint a rendszerben befogadott számlák megtekintésére és az elérhető műveletek alkalmazására, azonban ezt a jogosultságot a „Fiókgazda” felhasználó el tudja venni a számlázási munkatárs felhasználótól.

  • Ebben az esetben azt javasoljuk, hogy a felhasználónak „Könyvelő” jogosultságot állíts be, mivel a „Könyvelő” jogosultsági körrel rendelkező felhasználó megtekintheti a rendszerben:
    • arrow-right a kiállított számlákat,
    • arrow-right a befogadott számlákat,
    • arrow-right a rögzített egyéb kiadásokat,
    • arrow-right a korábban beküldött fizetendő tételeket,
    • arrow-right az Áttekintő oldalt.
  • Ha kikapcsolod az új fizetendő tétel rögzítésére és Internetbankba történő beküldésére, valamint a beküldött fizetendő tételeken elérhető műveletek alkalmazására, illetve a cég BUPA fiókjához tartozó beállítások módosítására történő felhatalmazást, akkor egyedül egyéb kiadásokkal kapcsolatban lesz szerkesztési jogosultsága a könyvelő felhasználónak.

  • „Fiókgazda” jogosultsággal kattints a felső menüben a felhasználónevedre kattintva, majd a „Beállítások” menüponton belül a „Jogosultság kiosztás”-hoz érkezik. Itt a „Felhasználók blokkja” tartalmazza azokat a felhasználókat, akik a BUPA rendszerben a céghez meghívást kaptak, elfogadták a meghívást és regisztráltak a rendszerbe. Ezen felhasználók esetén van lehetőség az alapértelmezett jogosultsági körök beállításain módosítani, mely a jelölő négyzetek bejelölésével, vagy éppen a jelölés kivételével módosíthatók.

  • Kérd meg a kiküldött e-mail cím tulajdonosát, hogy ellenőrizd a SPAM/Levélszemét mappát, vagy ellenőrizd a felső menüben a felhasználó nevedre kattintva a Beállításokon belül a Jogosultság kiosztásnál, hogy a kiküldött meghívót a megfelelő e-mail címre továbbítottad. Ha a fentiek nem oldják meg a problémát kérjük, keresd ügyfélszolgálatunkat.

  • A BUPA rendszerben elérhető funkciók használatához és az adatok szerkesztéséhez teljes körűen a Fiókgazda és a Pénzügyes felhasználók férnek hozzá. A két jogosultsági kör között a fő különbség, hogy a Pénzügyes felhasználónak nincs jogosultsága további felhasználók meghívására a céghez, valamint a Fiókgazda dönthet arról, hogy a céghez tartozó Beállítások hozzáféréséhez lehetőséget biztosít-e számára.

  • Fiókgazdaként lehetőséged van a céghez meghívott és a BUPA rendszerbe regisztrált felhasználók esetén bizonyos funkciók esetén hozzáférést biztosítani, valamint a hozzáférést visszavonni. Ezeket részletesen az egyes jogosultsági körök leírásai tartalmazzák.

  • „Fiókgazda” jogosultsággal a jobb oldali avatar menü „Beállítások” menüpontjának hatodik, „Jogosultság kiosztás” fülének első, „Felhasználók” blokkja tartalmazza azon felhasználókat, akik a BUPA rendszerben a céghez meghívást kaptak és el is fogadva azt regisztráltak a rendszerbe. Ezen felhasználók rendszerhez történő hozzáférése megszüntethető a törölni kívánt felhasználó sorában jobb oldalon megjelenő kis kuka ikonra kattintva.

  • Ha nem „Fiókgazda” jogosultsággal rendelkezel a cégnél vagy rajtad kívül másik „Fiókgazda” felhasználó is kapcsolódik a céghez, kérd meg a Fiókgazdát a jogosultság megszüntetésére.

    Ha te vagy a cég egyetlen „Fiókgazda” jogosultságú felhasználója, kérjük, nevezz ki egy másik felhasználót Fiókgazdának, majd kérd meg az új Fiókgazdát a jogosultságod megszüntetésére.

    A BUPA rendszerhez kapcsolódó felhasználói fiókod törlését kezdeményezheted a jobb oldali avatar menü „Beállítások” menüpontjának hetedik, „Személyes beállítások” felületén elérhető „Személyes profil törlése” gombra kattintva.

Könyvelőknek

  • A BUPA rendszer lehetőséget biztosít arra, hogy egy felhasználóval több céghez, akár eltérő jogosultsággal kapcsolódj. Kérjük, vedd fel ügyfeleiddel a kapcsolatot, és a BUPA rendszerbe regisztrált cégek Fiókgazdái számára add meg azt az e-mail címet, amivel regisztráltál, valamint kérd meg, hogy hívjanak meg a céghez kapcsolódó felhasználóként. Az e-mail címedre küldött regisztrációs linket követve megtörténik felhasználói fiókod hozzákapcsolása a meghívót küldő céghez, amely így már elérhető és kiválasztható lesz a „Cégváltás” felületen.

  • A bal oldali menüből elérhető „Kimenő számlák” menüpontban megjelenő listanézet tartalmaz minden számlát és díjbekérőt, amely a rendszerben került kiállításra. A „NAV beküldés” oszlop tartalmazza a NAV felé történő adatszolgáltatás státuszát és annak eredményét. A felirat felé mozgatva az egeret, információs buborékban megjelenik az adatszolgáltatás tranzakcióazonosítója. Emellett a NAV Online Számla rendszerébe bejelentkezve is ellenőrizheted a számlák kiállítását követő adatszolgáltatásokat.

  • Az exportált számlalistákat lehetőséged van Novitax, RLB, RLBKettős valamint Kulcs-Soft szoftverekbe importálni. Emellett a számlalistából készíthető Adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás, .xlsx, .csv és a számlaképeket tartalmazó .zip export is.

  • Munkabérek tömeges betöltése megtehető új egyéb kiadás tömeges importálása során. Erre a bal oldali menü „Egyéb kiadások” menüpontját választva, a megjelenő „Egyéb kiadások” felület jobb felső sarkában található „Új egyéb kiadás hozzáadása” linkre kattintva megnyíló felület második, „Tömeges importálás” fül szolgál.

    A minta fájlt letöltve, majd megnyitva szükséges megadnod a munkabérek adatait, úgy, hogy a .csv állomány második adata a „wage” értéket vegye fel. Az így rögzített egyéb kiadások munkabérként jelennek meg az egyéb kiadások között.

  • A NAV-nak fizetendő tételek tömeges betöltése megtehető új egyéb kiadás tömeges importálása során. Erre a bal oldali menü „Egyéb kiadások” menüpontját választva megjelenő, „Egyéb kiadások” felület jobb felső sarkában található „Új egyéb kiadás hozzáadása” linkre kattintva megnyíló felület második, „Tömeges importálás” fül szolgál.

    A minta fájlt letöltve, majd megnyitva szükséges megadni a NAV tételek adatait, úgy, hogy a .csv állomány második adata a „tax” értéket vegye fel. Az így rögzített egyéb kiadások „NAV” típusú egyéb kiadásként jelennek meg a rendszerben.